Konwersje samochodów na elektryczne

Konwersje samochodów na elektryczne – od tego sie wszystko zaczelo. Nasza przygoda z Elektromobilnoscia rozpoczela sie od konwersji aut spalinowych na elektryki.

Projekt Audi

Pierwsze prawdziwie sportowe auto EV w Polsce. Założenia projektowe były przygotowane zgodnie z dostępną elektroniką i mechaniką na rynku. Przez co pojazd miał baterie LiPO4, BMS polskiej firmy i 6 silników połączonych z skrzynią biegów w bardzo zaawansowanej ramie obniżającej środek ciężkości. Nadwozie wykonane z laminatu. Zawieszenie oryginał Audi. 

Reszta danych niestety musi pozostać tajemnicą. 😀

Ford Mondeo

Mondeo – brałem udział w budowie elektrycznych taksówek. Jest to najbardziej zaawansowany projekt samochodu z jakim się spotkałem. Najważniejsze wytyczne zamawiającego to brak utrudnień w komunikacji pojazdu z centralą ze względu na wysokoczęstotliwościowo sterowany silnik, a w związku z podpisanymi zobowiązaniami, reszta parametrów samochodu musi pozostać tajemnicą. Silnik BLDC – zaprojektowany w naszym kraju, sterownik … , baterie w 3 zestawach (maska, bak, bagażnik), 1000 innych innowacji. Dla przeciętnego zjadacza chleba różnica między seryjną „Taxi” a „Taxi  EV” –   żadna (poza poziomem hałasu)

Fiat Panda

Auto o parametrach normalnego samochodu osobowego, czyli przyspieszenie samochodu 10 sekund do 100 km/h, a zasięg naszego elektrycznego Fiata Panda wynosił do 120 km. Silnik BLDC. Akumulatory LiFePO4. Ogrzewanie, wspomaganie kierownicy ( 2 zakresy jak w oryginale) wskaźnik paliwa skalibrowany tak jak wyładowanie baterii.
Fajne auto 😀

Kia Picanto

Pierwsze moje auto kupione w salonie i poddane konwersji na elektryka.

Z uwagi na 7 letnią gwarancję wszystkie przeróbki wykonane tak aby utrzymać zalecenia producenta, dzięki temu auto po przedstawieniu do weryfikacji Kia, utrzymalo gwarancje. Żadnego otworu dodatkowego. Wykorzystane przewody, przejścia maksimum oryginału. Budowa trwała 3 miesiące, pomimo tego to naprawde pierwsze auto którym mogłem się pochwalić.  Klimatyzacja, ogrzewanie, deska rozdzielcza wszystko dopasowane do EV. Silnik BLDC, sterownik Kelly, BMS od Emusa.

Zasięg do 150 km. Prędkość max ograniczona do 125 km/h. (ograniczenie to Moja inicjatywa – zwiększona masa samochodu o 100 kg)

Citroen C1

Samochód zbudowany dla jednego z kontrahentów, bardzo wymagającego i dokładnego klienta. Podstawowym założeniem konwersji było stworzenie pojazdu identycznego jak zwykły samochód tylko cichy i elektryczny. Zastosowanie odpowiednich komponentów pozwoliło zbliżyć się do ideału. Należy jednak pamiętać że baterie to nie zbiornik z paliwem które możemy zatankować w 5 minut. Auto odebrane przez rzeczoznawcę, dopuszczone do ruchu z ograniczeniem do 4 osób na pokładzie (masa baterii).
Silnik szczotkowy na magnesach stałych, baterie LiFePO4 , sterownik Sigma, dodatkowy silnik i sterownik od klimatyzacji, pełne ekranowanie podzespołów dzięki czemu zasięg wynosił około 100 km, ładowanie do 80% w 4 godziny, do 100% w 11 godzin z zwykłego gniazdka sieciowego. Dodatkowym bajerem byla możliwość weryfikacji  ustawień w telefonie  komórkowym.

Konwersje samochodów spalinowych na elektryczne pozwoliły nam zapoznać się z tematem od samej podszewki

Konwersje samochodów spalinowych na elektryczne pozwoliły nam zapoznać się z tematem od samej podszewki, dzięki czemu dziś żadna bateria czy układ napędowy samochodu elektrycznego nie stanowi dla nas problemu. Serwis Baterii Samochodów Elektrycznych naprawi każdego dwu lub cztero kołowego elektryka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *